Jsi na vozíku, jak to mezi námi bude fungovat?

22. srpna 2014 v 8:04 | Schmetti |  Schmetti´s themes
"Víš, nikdy jsem neměl holku jako ty (na vozíku), nevím, jak by to mezi námi fungovalo. Nechci tě zklamat, budeme jen kamarádi."


Musím se vypsat, sice je to hodně osobní věc, ale co... je to jedno. Možná pochopíte, proč ráda píšu povídky, kde je někdo postižený. Už mě to nebaví!! Počítala jsem kluky, kteří se mi kdy líbili a do kterých jsem byla zamilovaná. Ať už hodně nebo méně. Vždy to dopadlo stejně. Je mi 23 let a ještě jsem nedostala ani obyčejnou pusu (takové osobní věci se píšou velmi těžce). Kluci mě neberou jako někoho, s kým by mohli mít vztah, rovnou mě zaškatulkují do šuplíku "kamarádky" a je konec. Když se pokusím o nějaký náznak, že bych o ně stála, absolutně je to překvapí, a ta hořejší věta, co jsem psala, zazní. Ať už takto nebo trochu jinak.


Opravdu už toho mám dost. Nevím, jak víc bych vysvětlila, že jsem normální holka! Můžu chodit kamkoliv, ničemu se nebráním, mám ráda společnost, zábavu, všechno! Ošklivá snad taky nejsem. Tak proč?! Proč to klukům nedojde? Jsou srabi a bojí se? Nejspíš ano. Nemám ráda, když mi někdo říká: "To přijde, určitě někde na tebe čeká tvá pravá hvězdička." Aha. Tak už tolik let kráčím mezi hvězdičkami a žádnou jsem nenašla. To už s kluky, co jsou gayové, mám lepší zkušenost (lol, to zní divně). Prý by si mě vzali za ženu, kdyby nebyli teplí. To je milé :-) Proč nejsem kluk gay?
 

10 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 B-kay :) B-kay :) | E-mail | Web | 22. srpna 2014 v 16:08 | Reagovat

Ach Zlatíčko :(. Tohle byl tak smutný článek. Úplně si mi připomněla mého Billa z Balance a jelikož jsem byla dlouhé měsíce součástí takového člověka, vím, jak se asi teď cítíš a neumíš si vůbec představit, jak moc mě to mrzí. Kdybych měla kouzelnou moc, vykouzlila bych i pro tebe takového Toma, který by tě miloval pro to, jaká jsi a nic jiného by jej nezajímalo.
Napsala jsi to přesně. Lidé mají strach. Bojí se všeho, co je jiné, a vůbec nepřemýšlejí nad tím, o kolik nádherných  věcí, lidí, pocitů, vzpomínek a myšlenek tím přicházejí.  
Podle mě jsi krásný člověk, jak zevnitř tak i zvenku :). Vozíček je něčím, co si s tvou osobou vůbec nespájím. Někdy na to dokonce úplně zapomínám. A abych tě malinko utěšila, je mi taky 23 a i když už mám nějaké ty polibky za sebou, daleko jsem se nedostala, takže jsme na tom v podstatě stejně :). Nejsi v tom sama, Schmettinko. Nechci, abys byla smutná a trápila se, protože máš kolem sebe jistě hromadu lidí, kteří tě milují. A máš i svou Pohromku, která je tady kdykoliv pro tebe :)

2 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 22. srpna 2014 v 23:08 | Reagovat

Zlatíčko, děkuju za tak hezký komentář. Jsi opravdu moc hodná. Kéž by šlo, abys mi ho vykouzlila (mohl by to být Bill :-D), chápu, jak jsi to myslela. A přesně proto jsem měla Balance tak ráda, hodně se mě to dotýkalo a děkuju ti, že jsi něco takového napsala. Je moc dobře, že šíříš tuhle myšlenku. Tu pravou, jak to je. Že ať je člověk jakkoliv postižený, může milovat zdravého partnera a on jeho. Jen to chce se nebát a dát tomu šanci. Je možné, že si to tu přečte někdo z mé rodiny, nevím, ale nejsem žádná celebrita, aby se musela schovávat. Je to hodně osobní, ale tohle neřeším jen já, ale spousta holek, co je na vozíku jako já.
Ještě jednou děkuju :-*

3 Paulie Paulie | 25. srpna 2014 v 11:30 | Reagovat

Teri, ale ono to opravdu přijde, jen na to nesmíš čekat jak na smilování. ty kluci, kteří se Ti líbili asi nejsou ti praví, když se bojí. Jednou jeden přijde, a nebude se bát...až to opravdu nebudeš čekat.

4 Medard Medard | E-mail | Web | 25. srpna 2014 v 16:45 | Reagovat

Lidi jsou trapní a bez fantazie. Já chvíli balil kluka, co byl na vozíčku, ale nedal mi ani šanci na setkání, myslel si, že si z něj utahuju -_- To mě urazilo! :D Byl vážně pěknej, vtipnej, moc jsem si s ním rozuměl. Když mi řekl, že je na vozíčku, jen jsem pokrčil rameny, mě to až tak moc nezajímalo, nic to nezměnilo, naopak mi pak přišel ještě víc roztomilej :3 Ale on se nějak bloknul a rozhodl se mě ignorovat.
Jinak souhlasím s Paulie, ten pravej vždycky přijde nečekaně, když se na to přestaneš zaměřovat. Taky jsem dlouho hledal a bylo to jedno zklamání za druhým, a pak jsem hledat přestal, myslel jsem si, že se mám super, a najednou Buch ho, František! xD <3

Btw. ty a já, naše svatba, byla by FAMÓZNÍ !

5 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 25. srpna 2014 v 20:48 | Reagovat

[3]: Dobře, budu ti věřit :-) Máš pravdu :-)

6 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 25. srpna 2014 v 20:56 | Reagovat

[4]: Že jo, měli by být rádi :-D Joo, pamatuju si, jak jsi mi o tom vyprávěl. Škoda, že ti to s ním nevyšlo. Byli byste roztomiloučcí! ^^  
Ok, ok, nezaměřuju se na to, vezmu si od vás obou ponaučení! :-D

Btw. hehehe, to si piš!!! Nikdo by neměl tak stylovou svatbu, jako my! Už jen ta omamná dvojce - Medy a Teri! *drsný pohled*

7 Kika Kika | E-mail | Web | 29. září 2014 v 11:14 | Reagovat

Tohle je hodně silný a emotivní článek,  nechci si tady hrát na dokonalou, sama totiž nevím jak bych reagovala být v pozici toho kluka. Tak nějak si myslím, že to berou, že ublížit holce na vozíčku a holce co chodí po svých, je trochu rozdíl. Prostě bych si asi coby kluk myslela, že ta druhá se z toho vzpamatuje mnohem rychleji a můžu ji tak svobodně protáhnout postelí bez jakýchkoliv výčitek (v dost případech jim o nic jiného ani nejde) Nevím jestli je zřejmý, co tím chci říct (spíš se na to snažím podívat trochu jinýma očima), každopádně nepochybuju, že jednou, až Tě to třeba už nebude trápit a lásku hledat ani nebudeš, potkáš někoho, kdo k Tobě bude chovat tak velmi silné emoce, že bude vědět, že Ti neublíží..

8 Anni Watts Anni Watts | Web | 29. září 2014 v 11:20 | Reagovat

Bohužel žijeme ve světě, kterému vládnou blonďaté s prominutím blbky s váhou pod 40kg a plastickým obličejem. Kluci jsou už od přírody naprogramováni tak aby se jim tato plastová stvoření líbila a ty milé holky zametli do kouta.
Moc tě neznám. Na tvůj článek jsem narazila na úvodní stránce blog.cz. Bohužel se nemůžu vžít do své situace, protože nejsem hendikepovaná. Ale jsi hrozně milá a rozhodně si tu pravou lásku zasloužíš. Na ty idioty co se takového vztahu bojí se vyprdni. Nestojí ti za to. A ti co ti říkají, že jednou si toho pravého najdeš mají pravdu. Každý člověk má ve světě svojí spřízněnou duši. Je úplně jedno jestli se poznáte ve 20ti či ve 40ti. Ta láska co mezi vámi bude úžasná. Věř mi ;)
Anni.

9 mengano mengano | E-mail | Web | 29. září 2014 v 11:42 | Reagovat

Možná je to proto, že lidé mají sklon hledat ta nejjednodušší řešení. Vztah s postiženým člověkem je jistě mnohem náročnější než s člověkem zcela zdravým a mužům obecně v tomto směru chybí odvaha víc než ženám. Neber to jen jako planou frázi, ale opravdu ti přeju, abys našla kluka, který se nebude bát :-)

10 Kerria Kerria | Web | 29. září 2014 v 12:00 | Reagovat

On se skutečně ten pravý najde. Ale nejspíš to bude trošku později než bývá zvykem - až víc vyzrajou. Teď jsou mladí a ví o životě houby. Až jim život párkrát nakopne zadnici, tak zjistí, že vozíček je zanedbatelná překážka.
Ono i mladí kluci-vozíčkáři to mají těžký.

Věř mi, já vím o čem mluvím, vzala jsem si muže s handicapem 8-)

11 Lenka Lenka | 29. září 2014 v 14:17 | Reagovat

Budu tu za tu zlou, doopravdy upřímno. Pokud jsi to na fotce ty, tak se prostě nediv, že tě chlapci jako holku nechtějí. Ono stačí být na vozíčku, ale hezká opravdu nejsi, prostě to tak je. Možná by jim nevadila dívka co vypadá "normálně", ale z fotky se skoro zdá, jakoby jsi měla ještě nějakou vadu - vím, že to zní zle ale je to tak. A ani se nedivím, že tě kluci chtějí jen az kaamrádku. Ve skutečnosti by jsi za něco takového měla být spíš ráda. :/

12 queen6 queen6 | E-mail | Web | 29. září 2014 v 14:40 | Reagovat

Na rozdíl od ostatních nebude můj komentář plný lítosti a utěšování, z vlastní zkušenosti totiž vím, že lítost ještě nikdy nikomu nepomohla, nýbrž ho většinou sráží ještě hlouběji.
Zamyslel se někdo z vás vůbec nad tím, že ti lidé, co použijí tu "kouzelnou" větu ze začátku článku říkají v některých případech pravdu? Že se třeba opravdu bojí, že by té osobě na vozíku mohli ublížit nebo že se bojí, že by se o danou osobu nedokázali v budoucnu postarat?
Ať si říkáte, co chcete, soužití s postiženým člověkem vyžaduje silnou vůli, zodpovědnost i jistou dávku sebezapření, což opravdu není pro každého. Každý nemá tak silnou psychiku, aby postupem času nezačal propadat lítosti a černým myšlenkám nad zdravotním stavem toho druhého,který se nikdy nezlepší, či se dokonce začne zhoršovat. Někdo prostě ví už na začátku, že na takový vztah prostě nemá a tak ze strachu z vlastního možného selhání zvolí raději odmítnutí, než by tomu druhému ublížil více rozchodem pozdějším.
Svět totiž není černobílý, to jen lidé ho za takový rádi považují a zjednodušují si ho jen na ty zmíněné dvě barvy a neptají se po důvodech, ani po příčinách něčího jednání, s čímž je také spojeno to, že je kvůli tomu lidé neradi někomu odhalují.
Na závěr bych ti chtěl také popřát, abys také jednou nalezla své štěstí a někoho, kdo tě bude milovat a zůstane s tebou  až do konce života...

13 soul-underground soul-underground | Web | 29. září 2014 v 14:41 | Reagovat

Asi tak jako, že holky nechtějí kluky na vozíku...

Třeba jednou potkáš někoho kdo nebude tak povrchní :)

14 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 29. září 2014 v 14:57 | Reagovat

Myslím si, že je to proto, že kluci se bojí. Nedokážou pochopit, že jsi obyčejná holka, co se ráda maluje, líbí, chodí do kina, má ráda seriály atd... Vidí jen jednu zřejmou věc a nedokážou o tom přemejšlet dál.

[11]: Promiň, ale z jedný fotky nedokážeš objektivně posoudit, jestli slečna vypadá jako s nějakou vadou. Myslím si, že kdyby měla nějakou vadu, do článku to napíše jako možný důvod. Sice se tvůj komentář tváří jako objektivní a tak dál, ale to bylo opravdu necitelný. Třeba je to tvůj názor a bereš to jako upřímnost, ale myslím si, že každý člověk by měl v sobě mít nějaký hranice, kdy už upřímnost vhodná není.

15 Víla Víla | Web | 29. září 2014 v 15:00 | Reagovat

V rodině máme také dívku, která je na vozíčku od narození a dlouho se cítila jako ty. Ale pak toho pravého našla, a teď už je víc než rok vdaná a má malé miminko. Na tebe určitě taky někde čeká ten pravý princ, se kterým budeš šťastná. Jen musí přijít ta pravá chvíle na to, abyste se potkali. A ta přijde, uvidíš :-)

16 queen6 queen6 | E-mail | Web | 29. září 2014 v 15:09 | Reagovat

[14]: Přesně tak, mě se třeba zdá, že se slečna na fotografii usmívá a žádnou jinou vadu, než to že sedí na vozíku nevidím, což je ale stejně irelevantní jako soud Lenky, jelikož tak soudím jen na základě jediné fotografie...

17 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 29. září 2014 v 15:22 | Reagovat

[16]: I kdyby měla nebo neměla jakoukoli vadu, reakce Lenky byla hloupá a nevyzrálá. Jsem ráda, že na můj komentář někdo reagoval kladně :)

18 M. M. | Web | 29. září 2014 v 15:38 | Reagovat

Jsou srabi a bojí se?
Áno, boja sa...v dnešnej dobe nájsť vôbec plnohodnotného CHLAPA je ťažké. Dokonca aj pre obyčajnú holku, ktorá nie je na vozíku, to je občas dosť ťažké..pretože ja mám niekedy pocit ako keby už MUŽI vymreli. Alebo proste len nedospievajú tak rýchlo ako my, neviem si to logicky vysvetliť..
Bohužiaľ, chlapci, ktorí ťa budú mať radi, ktorí ťa budú podporovať, ktorí sa budú o teba starať, ktorí budu s tebou tráviť čas, je stále menej a menej, pretože niektorí chlapci už nedokážu ísť vôbec do vzťahu aj s normálnou babou, lebo sa ani nevedia ako sa majú k nej správať... :-|

19 Will-R Will-R | Web | 29. září 2014 v 15:40 | Reagovat

tiež nenávidím vetu: neboj sa, ono to príde :-! oh god why ale tak môžeme byť radi aj za tích kamarátov ktorých napríklad niekto nemá vôbec :-|

[11]: fúha dievča, tak ty zle dopadneš moja :-) Na tvojom mieste by som sa ospravedlnila tuto autorke blogu, pretože tvoj komentár bol MAXIMÁLNE netaktný a nevhodný. Dávaj si ty len pozor ako sa chováš k ľuďom pretože KARMA ;-) Len aby si sa ty moje nenarodila do rodiny ktorá bude chudobná, budeš mať nejaký syndróm a budeš na vozíčku dobre? Pozor na to..

20 queen6 queen6 | E-mail | Web | 29. září 2014 v 15:47 | Reagovat

[18]: Toto je dokonalý příklad toho zjednodušujícího černobílého myšlení, na které jsem poukazoval ve svém komentáři...

21 Dominique55 Dominique55 | E-mail | Web | 29. září 2014 v 15:57 | Reagovat

Nene, ani to radši nečtu, stačí mi nadpis:( Já si, ale myslím, že práveže až ty jednou najdeš toho chlapa, tak to bude CHLAP s velkým CH! takže vyčkej jako husa klasu a ovoce se dostaví, protože nevěřím, že by taková krásná osůbka měla být sama a že by se nenašel někdo kdo by jí bezpodmínečně němiloval!:-*

22 Marillee Marillee | E-mail | Web | 29. září 2014 v 16:30 | Reagovat

Bude to znít ošklivě, ale vidím to asi takhle: Když se kluk o nějakou holku zajímá trochu víc, ale pořád to není nějaká poblázněná láska, jde do toho s tím, že když se to teda nepovede, nevadí. U tebe je to těžší, člověk hned vidí, že už si něčím těžším procházíš... Nejspíš proto do toho nechtějí rovnou padnout, bylo by to mnohem složitější a často se lidi zaleknou.
Ale máš pravdu, měli by ti alespoň dát šanci na pokročení randění, protože pak by zjistili, jaká fajn baba to před nimi sedí. ;-) A já si myslím, že 23 let není nějaké extra velké číslo, znám takové i bez vozíku. :-)

23 ZrzkaNiki ZrzkaNiki | E-mail | Web | 29. září 2014 v 16:49 | Reagovat

Ahoj nechci tě nijak utěšovat nebo možná jo? Nevím každopádně ti chci říct ať si z toho nic neděláš mě je sice 17, ale od malička jsem byla terč posměchu u kluků kteří se mi líbili a nikdo mě nechtěl. Nejdřív kvůli zrzavým vlasům, pak brejlím, pak kvůli nohám které mám trochu do O a taky proto že po nehodě hodně zapomínám. Ale i tak se nakonec našel pro ě někdo kdo mě má rád. Moje kamarádka je na vozíku a myslela si že nikdy nenajde někoho komu to nebude vadit a bude ji mít rád. Našla ho sice velice neobvyklým způsobem, ale ano. Mám sestřenici která byla na vozíku a je podle mě není postižená ,ale každej říká že jo. Ona je přesvědčena že je hnusná a protože špatně chodí tak nebude mít kluka,proto jí už od malinka říkám že bude protože na to aby jsme našli pravou lásku máme celý život a je lepší myslím když si najde ve 25 pravou lásku než aby teď v 15 měla spoustu kluků co by ji jen využili . :)

24 M. M. | Web | 29. září 2014 v 16:54 | Reagovat

[20]: Neviem, ako si to myslel/a, tvoj komentár na môj, ale ja som len poukázala na to, že v dnešnej dobe nie je každý človek schopný a stavaný na to, aby žil s človekom, ktorý je na vozíku. Pretože veľa ľudí je nezodpovedných a nevedia sa postarať ani o seba, nie ešte o druhého.
A samozrejme, že som chcela dať autorke trošku optimizmu, nie len zatracovať jej možnosti, pretože to človeku väčšinou nepomáha. :-)

25 queen6 queen6 | E-mail | Web | 29. září 2014 v 17:25 | Reagovat

[24]: Bylo to myšleno tak, že ve vašem prvním komentáři píšete, že je v dnešní době je těžké najít plnohodnotného chlapa i pro zdravou ženu a že se dnes muži neumějí chovat k ženě ve vztahu chovat a podobné bláboly, ale už neberete v potaz, že celkem dost z nich za to třeba ani nemůže, jelikož je správnému chování ve vztahu nikdo nenaučil, že třeba neměli ve svém okolí žádný následování hodný pozitivní vzor, což nemusí být nutně jejich vinou. Takže to vyznělo tak, že muže házíte do jednoho pytle. Navíc si dnešní dívky a ženy kladou na partnera nesmyslně vysoké nároky, které jsou v podstatě nesplnitelné a diví se, že nemohou nikde najít "pana plnohodnotného".
avšak na tom, že život s postiženým člověkem není jednoduchý, vyžaduje silnou vůli a někteří lidé na něj nejsou stavění se shodneme...

26 Mrs. Kitty_Kat Mrs. Kitty_Kat | 29. září 2014 v 17:48 | Reagovat

možno môj komentár nebude taký obsiahli, ako väčšina predchádzajúcich predomnou, ale... určite si úžasný človek, ktorý si musí veriť a na ktorého ten "pán pravý" ešte len niekde čaká :) možno si neskôr sama povieš, že predsa len na pravidle "na dobré sa oplatí čakať" niečo je :) prajem ti vela šťastia :)

27 Lany Lany | Web | 29. září 2014 v 18:03 | Reagovat

žiaľbohu, v dnešnej dobe sa chalani otáčajú len za tými vyfintenými babenkami,alebo prostitútkami na kraji cesty :(

28 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 29. září 2014 v 18:10 | Reagovat

[11]: Ne, vadu opravdu žádnou nemám ;)

Páni, jsem v šoku, kolik lidí mi sem píše! Až teď jsem si všimla, že jsem vystavena na blog.cz :D :)

DĚKUJI VŠEM MOC MOC MOC ZA PODPORU. VÁŽÍM SI VAŠICH KOMENTÁŘŮ :)

29 Lenka Lenka | 29. září 2014 v 18:21 | Reagovat

[19]: Co to je za směšný názor? Karma netrestá za upřímnost. Já nechápu, proč máte všichni neustále přijímat realitu. Neříkám, že bych na slečnu byla hnusná potkat jí, ale vypadá takhle zdravý člověk, má takhle zdeformované tělo? Ne, nemá. To není proboha žádná urážka, je to fakt. Slečně se upřímně nemám za co omlouvat. A viděla jsem i její fotky na insta, kdyby zase někdo říkal, že podle jedné fotky to "nejde poznat" (jde, ale vy to asi nezvládnete)

30 mar.kos mar.kos | 29. září 2014 v 18:42 | Reagovat

Nescápu co to mohlo být za svině (pardon za tento výraz), ale jen kvůli odlišnosti od nich s tebou prostě nemusí přestat být. Nechápu co to mohlo udělat za debila. Mě je jedno jaká je holka zvenku (pokud teda nemá předkus jak bobr, nesmrdí, nemá brýle jak Harry Potter a rovnátka přes celou hlavu) hlavně, že je pěkná zevnitř. Pokud je pěkná zvenku i zevnitř, tak je to tím lepší :)

31 M. M. | Web | 29. září 2014 v 18:47 | Reagovat

[25]: nerozumiem, prečo jedna a tá istá osoba komentuje za viaceré nicky, keď má rovnaký avatar..

32 brusinka brusinka | Web | 29. září 2014 v 18:54 | Reagovat

Zaprvé zlatko, neposlouchej Lenku, krásná jsi a jsem ráda i že to vidíš! Narozdíl od Leničky tady mluví pansexuálka, tak tě to snad přesvědčí!
Holt kluci, no, jsou neschopný vidět lidi na vozíku nebo jinak postižený jako sexuální nebo romantický objekt i subjekt. Pro ně jsi asexuální stvoření. Jsou to debilové, a nejlepší bude dost drsně se bránit. Příště až ti někdo řekne, že s holkou na vozíku to nejde, zareaguj nějakou nepříjemnou poznámkou. Zlato, zvládej to se stylem. Hodně štěstí! <333

33 queen6 queen6 | E-mail | Web | 29. září 2014 v 18:58 | Reagovat

[31]:Tady někdo zapomíná, že se u všech komentářů nepřihlášených uživatelů zobrazuje pořád stejný avatar...

34 queen6 queen6 | E-mail | Web | 29. září 2014 v 19:00 | Reagovat

[29]: Pane bože, do čehos to duši dal...
Vám asi zřejmě už dlouho "šplouchá na maják", nebo máte snad problém pochopit, že i upřímnost má své meze a mezi ní a cynizmem je v určité chvíli jen velice tenká hranice, což většina zdravých lidí  moc nechápe a vaše názory jí už jaksi   překračují.

35 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 29. září 2014 v 19:01 | Reagovat

[29]: Já neříkala, že jsem po tělesné stránce zdravý člověk. Po mentální stránce jsem úplně normální holka, jako každá jiná, a ani dement nejsem ;) Když je někdo na vozíku od narození a nepoužívá tělo tak, jak zdravý člověk, jeho tělo se jaksi zdeformuje, jelikož nepoužívá svaly. Když si zlomíš ruku, pod sádrou ti zhubne, musíš rehabilitovat atd. Ale jako inteligentní člověk bys to měla vědět. Ale tvoje IQ nebude asi moc vysoké, když takhle píšeš.

36 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 29. září 2014 v 19:03 | Reagovat

[30]: Děkuji za hezký komentář, kde se vyjádřilo mužské pohlaví :)

37 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 29. září 2014 v 19:07 | Reagovat

[32]: Lenku neznám a i kdybych ji viděla a zdála se mi jako nepěkná holka, nenapíšu jí nic, leda kdyby mě prosila o názor, zda se mi zdá hezká. Pokud ne, řeknu to slušným způsobem.
Když se někdo někomu nelíbí vzhledově, druhému se líbit může. Urážky jsou hloupá věc.
Děkuji moc :)

38 queen6 queen6 | E-mail | Web | 29. září 2014 v 19:10 | Reagovat

[32]:Myslím, že vaším názorem by se slečna také neměla v žádném případě řídit... Řešit problémy urážkami může jen duševní mrzák, na kterého by se podle vaší rady okamžitě pasovala...

39 K. K. | E-mail | Web | 29. září 2014 v 19:25 | Reagovat

Někde v komentářích jsem viděla, že "přece ani holky nechtějí kluky na vozíku"... No tak jsem asi "divná", ale už jsem o tom i párkrát přemýšlela a vždycky jsem došla k závěru, že vozík by bylo až to poslední, co bych řešila. Jasně, nevím, jak bych v takovém vztahu fungovala, ale kdybych se do někoho takového zamilovala, šla bych do toho po hlavě...

Poradila bych ti třeba seznamku, ale potom, co jsem tam strávila v létě dost času jsem dost skeptická, na normálního neúchylnýho člověka tam člověk narazí fakt zřídka.

Tak neklesej na mysli, třeba až to budeš nejmíň čekat, nějaký se objeví. A jinak znám i několik "normálních" holek, kterým je jako tobě a taky nikdy nikoho neměly. ;-)

40 Simi Maple Simi Maple | Web | 29. září 2014 v 19:39 | Reagovat

Jak někdo psal že holky kluky na vozíku nechtějí.. No já osobně bych asi takového kluka mít nemohla.Jsem hyperaktivní člověk,ráda cestuji aj. a chci po svém boku kluka který "mi bude stačit"
Každopádně ti přeji ať toho pravého najdeš, a nevěš hlavu, mi je 18 a kluka jsem měla jednoho a náš vztah trval 5měsíců.Takže ono je blbost koukat na věk a zkušenosti ve vztahu nebo snad číslo partnerů ;)

41 Jenn Jenn | Web | 29. září 2014 v 19:49 | Reagovat

Já nevím co mám přesně říct. Dojemný článeček. Ale určitě tě jednou potká štěstí. Myslím na tebe a držím ti palce :)

42 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 29. září 2014 v 20:08 | Reagovat

Achjo, kluci jsou kreténi. (no, neurážejte se pánové, snad víte jak to myslím, ne? :-)), hlavně, jak to tu bylo řečeno, na to nesmíš čekat, nesmíš to vyhlížet. Zahrň se všemi a vším co máš ráda a jednou někoho zaujmeš a bude. A ten někdo bude stát za to, protože se nebude bát neobvyklých věcí, které ostatní blbce odrazují. Fakt, si to zkus nepřipouštět a myslet na cokoliv jiného, jen ne na ty blbce ;-)

43 paulito paulito | Web | 29. září 2014 v 20:24 | Reagovat

[40]:
Jj, to je po vší té podpůrné diskusi přesně to, co je pravda.. není to o tom, že by jsi nebyla sexy, inteligentní, příjemná, atd., atd. .. je to o tom, že jen naprostý nesobec bude ochotný přizpůsobit Ti svůj životní styl, což je prostě naprosto nutné... a takových lidí je hodně, ale opravdu hodně málo. Já bych to třeba také nedal... :-?

44 Janča Janča | E-mail | Web | 29. září 2014 v 20:28 | Reagovat

To je mi opravdu líto, přitom všude ukazují, jak si každý s jakýmkoli postižením někoho najde. Možná, že až potkáš někoho s podobným problémem, tak budete teprve šťastní. Ale myslím, že i obyčejní kluci mohou chtít holky na vozíčku, když jsou skvělé, jak to vypadá u tebe. :)
Ale na druhou stranu se jim nedivím. Třeba by tě i chtěli, ale bojí se, že nebudou vědět, jak se k tobě chovat, co všechno můžeš dělat a co ne,...

45 queen6 queen6 | E-mail | Web | 29. září 2014 v 20:38 | Reagovat

[43]:Takhle bych to úplně neviděl. Jak už jsem psal v prvním komentáři, je to spíše o tom, že někteří lidé na to prostě nemají dostatečně silnou psychiku, aby v takovém vztahu vydrželi a tomu druhému tak neublížili, ještě víc pozdějším rozchodem.
Podle mého názoru je daleko zodpovědnější odmítnutí, když ten člověk ví, že by soužití s postiženým člověkem nezvládl, než rozchod, když se do něj ten člověk zamiluje a ublíží mu to daleko více.
Samozřejmě nezpochybňuji existenci sobeckých lidí, kterých ve skutečnosti pravděpodobně nebude zas taková většina, jak si mnozí myslí. Sobci jsou prostě jen více vidět, a proto se zdá že jich je většina. Podle mě je naopak většina těch, kteří si takový vztah prostě jen neumí představit, nechtějí tomu druhému ublížit svým selháním a domýšlejí ho do důsledků už na úplném začátku, či ještě před ním. Což jste podle vašeho komentáře i vy...

46 Kiara Kiara | E-mail | Web | 29. září 2014 v 20:40 | Reagovat

Nechci psát takové ty sentimentální kecy, že je mi tě líto a že na tebe čeká ten pravý. To ti stejně nijak nepomůže. Jediné, co ti můžu poradit, je, abys to brala z lepší stránky. Opravdu bys chtěla mít vztah s takovými idioty, kteří tě odmítli kvůli tomuhle?
Já osobně sice nevlastním invalidní vozík, ale je mi téměř osmnáct a taky stále čekám na svou první pusu :) Myslím si, že je to mou výškou a trochu drsnějším chováním, takže mě spíš berou kluci za kamaráda než kamarádku. Taky nejsem zrovna hezká, ani chytrá, ani hubená, takže se moc nedivím, že mě nikdo nechce... :D
Nevěš hlavu, jsem si jistá, že tě čeká spousta příjemných věcí ^^

47 queen6 queen6 | E-mail | Web | 29. září 2014 v 20:44 | Reagovat

[44]:Ta vaše poslední věta přesně vystihuje pravděpodobnou podstatu tohoto problému, na níž poukazují i mé komentáře, a nad kterou se moc lidí nezamýšlí....

48 Jane Rose Jane Rose | Web | 29. září 2014 v 20:49 | Reagovat

Ahoj, já to mám úplně stejný jak ty :-( taky jsem na vozíku a zkušenosti s klukama mám jak přes kopírák :-x jenom jsem starší než ty. Pa.

49 Kerria Kerria | Web | 29. září 2014 v 20:52 | Reagovat

[39]: To jsem psala já. Ono to tak totiž často je. Já jsem si vzala muže s handicapem a poměrně často se stýkáme s různě handicapovanými - účastníme se některých akcí ligy vozíčkářů nebo svazu zdravotně postižených. Na takových akcích se mě mladí kluci občas ptají, jak je možné, že jsem se zamilovala do svého muže a hledají nějakou radu, co dělat, aby si našli dívku.
Znám i pár příběhů se šťastným koncem. Skutečně to většinou chce čas. V nějakých 25 letech je člověk ještě příliš mladý. Ostatně i spousta komentářů to nepřímo potvrzuje, vypovídají hodně o tom, jak si dotyčný/á komentující představuje soužití s vozíčkářem ;-)

50 Nikky Nikky | E-mail | Web | 29. září 2014 v 20:52 | Reagovat

Ahoj :-) Chcem Ti len vyjadriť svoju podporu. Mala som podobné pocity a to som zdravá. Môj pravý prišiel v mojej 25 a sme spolu 3 roky. Je pravda, že serióznych mužov ubúda (pardón, že svet vidím čiernobielo, ale pozerám sa okolo seba). Mnohí sa boja celkovo akéhokoľvek záväzku, žiaľ. Predsa len ísť do vzťahu s hendikepom, asi by som možno ani ja na to nemala. Verím však, že niekto silný a nebojácny na Teba už čaká niekde na svete a blízko Teba :-) PS: Lenku si nevšímaj, zrejme je to človek, ktorý si takto potrebuje dvíhať sebavedomie....

51 DK DK | Web | 29. září 2014 v 20:58 | Reagovat

Co se má stát, to se stane. Jestli ti láska souzená, najdeš ji. Jestli ne, věř, že život není jen o tom. Rozumím ti a přeju mnoho lásky, co na tebe ještě čeká.:-)

http://my-dk-world.blog.cz/1409/navzdycky-miluj-uz-jen-platonicky

díky tomu článku pochopíš proč.

52 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 29. září 2014 v 21:25 | Reagovat

[9]: Řekl bych, že jsi trefila hřebík na hlavičku. Lidé nechtějí problémy a tak jdou raději jinam, kde ty problémy nejsou. Což platí zejména u nás chlapů. Navíc mladí muži v jejím věku jsou ještě dost nevyzrálí. Další věcí, která může kluky odrazovat, je fakt, že vozíčkáři často mívají jisté potíže fyziologického charakteru. O což taky nikdo moc nestojí, pokud je v tomto směru sám zcela funkční.

53 dneminoci dneminoci | Web | 29. září 2014 v 22:08 | Reagovat

Úplně ti rozumím! Jasný, že jsi na vozíčku má na tvojí situaci taky nějaký podíl, ale ne tak velký. Upřímně jsem na tvém blogu poprvé a tohle byl první článek, který jsem od tebe četla, ale už jen z těch pár slov jsem dokázala vyvodit, že jsi srdnatý a milý člověk, který by si partnera cenil jako rovné osoby.
Bohužel, z nějakého důvodu jsou svině a hajzlové v kurzu, takže holky jako ty a já můžeme leda tak jít brečet. Na druhou stranu zase věřím, že můj kluk tu někde je, ale ještě se neukázal  :-D Podle mě budeš ten samí případ jako já, tak se neboj, na ocet nezůstaneme :)

54 hogreta hogreta | E-mail | Web | 29. září 2014 v 22:25 | Reagovat

Opravdu silný článek.

Tak nějak chápu obě strany. Tebe, protože věřím, že je flustrující, když tě muži berou jen jako kamarádku. Ale z druhé strany chápu i ty muže. Přece jenom máme od přírody tak nějak nastaveno, že si hledáme zdravé a silné jedince. Aby tohle člověk překonal, musí to mít nastavené všechno trošku jinak, musí mít mnohem více empatie a taky musí být mnohem více "duchovně" založen. A taky si myslím, že kluci v našem věku (teda 23) jsou "na vrcholu" své sexuální aktivity, takže vztahy jsou často založené i na tom fyzičnu. Ale třeba třicátníci nebo čtyřicátníci to mají už zase jinak. Ti už většinou hledají partnera podle jiných kritérií - partnera, který by s nimi sdílel jejich představy, který by jim rozuměl. Takže tam už vozík taková překážka nebude.

Já, abych byla upřímná, bych to asi taky nezvládla. Jsem hodně aktivní člověk, strašně ráda sportuju a jsem strašně ráda, když činnosti, které mám ráda, můžu dělat i se svým partnerem. Miluju třeba cestování a neumím si moc dobře představit, jak by to šlo s vozíkem. Jasně, po rozvinutých zemích to jde asi docela dobře, ale jinak je to asi dost obtížná věc. Ale o to vlastně ani tak nejde, to se člověk přizpůsobí, když má někoho rád. Jenomže jak já se znám, tak jsem taky dost přecitlivělý člověk a asi bych se v tom dost utápěla. Ničilo by mě, že je můj partner na tom tak, jak je, a ničila by mě bezmoc, že mu nemůžu nijak jeho situaci zlepšit. A vztah, kdy jeden druhého lituje, podle mě není zdravý vztah.

Ale tak to mám já. A rozhodně si nemyslím, že to tak mají všichni. Například co jsem chodila na gympl, měli jsme tam kluka se svalovou dystrofií. A ten si snad každý půlrok na klíně vezl jinou holku. A celkově vypadal, že si ze svého stavu nic moc nedělá. Takže rozhodně nepropadej žádné depresi, navíc si myslím, že jsi ještě docela mladá. Vlastně všechny moje kamarádky jsou ve tvém věku a taky je jich mezi nimi pár nepolíbených, i když jsou "chodíci" holky (a že jsou to taky super baby, a taky jsou moc hezké a chytré). Takže to není žádná katastrofa, co není, může být:). Budu ti držet palce! :)

55 annox annox | Web | 29. září 2014 v 22:36 | Reagovat

Ahoj :)

Všechny ty komentáře jsem vlastně jen tak prolítl pohledem a rozhodně je všechny nečetl, takže nevím jestli jsem první kluk, co se taky rozhodl něco napsat nebo ne. Každopádně, rád bych tady obhájil onu teorii o „tom pravém“. Já vím jak hrozně tu musí znít, jak to odevšad slýcháš že „jednou“ , „někdy“ si tě „někdo“ najde. A jsou v životě chvíle, kdy ti takové „kecy“ víc ublíží než pomůžou.  A většinou je říkají lidé, co už našli lásku pro sebe, a to se pak rady rozdávají lehko.

Ale něco o lásce ti řeknu. Za celý svůj poměrně krátký život si troufnu říct, že jsem tak nějak miloval jen jednoho člověka. Nemyslím tím ani pubertální dvouměsníčni vztahy, ani lásku kterou dáváme rodině, a přátelům. Však ty sama dobře víš o jakém milování tady teď mluvím. A toho člověka jsem vskutku dokázal milovat, stát při něm a snášet dobré i špatné dny. Tehdy jsem opravdu pochopil sílu manželského slibu „v dobrém i zlém“. A u toho člověka by pro mě vážně nebylo žádné omezení i kdyby byl na vozíčku. Jenomže….když už ten člověk na vozíčku je, předtím, než s ním někdo naváže vztah, je to složitější.

A jak i ty píšeš ve svém článku…mnoho lidí prostě ani nenapadne, že by s tebou mohli začít chodit. Prostě tě vidí a budou na tebe hodní, ale budeš prostě jen kamarádka. A proč? Možná za to může strach, možná lidská pohodlnost a nechuť si komplikovat život, možná něco úplně jiného. Sám nevím.  A upřímně, je mi moc líto co tě v životě potkalo. Netvrdím, že všechno bude dobré, protože ono to pro tebe v životě těžké bude.  Na druhou stranu si ušetříš spoustu bolesti, kterou bys mohla pocítit kvůli lidem, kteří by tě jen využívali,  a tvůj přítel, až ho najdeš, bude určitě naprosto skvělý kluk s velkým srdcem. Snad tě to alespoň malinko povzbudilo. Přeju ti hodně štěstí a hlavně radosti do života :)

56 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 29. září 2014 v 23:35 | Reagovat

[Smazaný komentář] On to tedy nebyl přímo komentář ke tvému článku, ale reakce na jiný komentář. Ale rád ti odpovím. Co bys konkrétně chtěla přiblížit?

57 izuleasasetka izuleasasetka | E-mail | Web | 30. září 2014 v 7:55 | Reagovat

jak přemýšlím tak přemýšlím, žádný problém v tom nevidím a hlavou mi vrtá stejná otázka jako tobě: Proč? Absolutně to postrádá veškerý smysl.

58 Karryanna Karryanna | E-mail | Web | 30. září 2014 v 9:32 | Reagovat

(Chm, měla bych přestat psát komentáře delší než původní články.)

Věřím, že tohle může být neskutečně těžké, ale svým způsobem ty kluky chápu. Hlavně, tohle asi není fér, ale kdyby třeba můj milý měl nějakou nehodu, po které by skončil na vozíčku, nejspíš bych ani na vteřinu neuvažovala, že z takového vztahu odejdu. Ale kdybych se měla dát dohromady s někým, kdo na tom vozíčku už je, … nevím. Pro mě to není stejná situace.

Občas jsem se nachomýtla k nějaké té asisteční akci či obecně něčemu pro lidi s postižením a vím, že vozíček člověku nijak nebrání žít plnohodnotný život (modulo nějaké bariérové přístupy, občasná potřeba asistenta a tak dále). Ostatně, pomáhala jsem třeba vozíčkáře protáhnout rozbahněnou lesní cestou, a bylo to příjemné dobrodružství pro všechny. Tím se nechci stavět do role odborníka na život na vozíčku, jen myslím, že to umím vidět i positivně.

Jenomže tam vidím i spoustu komplikací. Ono tedy, buďme fér, spoustu komplikací a nutnost se v ledasčem přizpůsobit nese i vztah se zdravým klukem, a možná jich ve skutečnosti nese ještě víc. Ale ze začátku nejsou vidět, ten vozíček člověk nepřehlédne. Já bych si takového kluka nemohla pozvat ani domů, ani na kolej – ani jedno nemá bezbariérovou úpravu. Není to hloupé? Dokáže se mnou jezdit pod stan (já vím, všechno jde, když se chce, ale bude mu to stát za to)? Co všechno bych musela začít řešit?

Možná budu někomu připadat povrchní, ale třeba si představuju, že s partnerem budu mít občas sex. A tuším, že u lidí na vozíčku tohle může být problém. A nemám nikoho, koho bych si troufla zeptat se, jak se to skutečně má. (Mimochodem, neříkám, že bych z principu odmítla jít do vztahu, kde sex nebude, jen bych asi nechtěla jít do vztahu s tím, že „na tohle se časem zeptám“.)

Když o tom tak přemýšlím, asi bych do takového vztahu dokázala jít i „plánovaně“. Ale je tam spousta věcí, které bych měla potřebu vědět předem a které se ale nehodí řešit ve chvíli, kdy mám říct ano, nebo ne. Plus samozřejmě to, zda je ten člověk sám zamilovaný, nebo aspoň ve stavu zamilovanosti dost blízkém (myšlenka na poslední chvíli, ač by to nebylo moc hrdinné, není vozíček dobrá berlička pro „víš, prostě nejsi můj typ“?)…

59 Weiler Weiler | Web | 30. září 2014 v 11:19 | Reagovat

Taky si občas řikám, že by bylo jednodušší být gayem :D
Abych odpověděl na tu tvojí otázku z perspektivy chlapa: určitě se bojí. Kluci jsou v tomhle debilní. Nevim, jestli za to může společnost, která je vychovala jako alfa samce stáda, který se ve tvym věku ještě nedokážou spokojit s něčim míň, než s dokonalostí... Čimž samozřejmě nechci naznačovat, že nejsi dokonalá! :D Jen kluci maj problém tohle vidět. V jejich snech o modelkách z časáků asi málokdy figuruje vozík.
Nechci ti kecat, že jednou potkáš toho pravýho, sám těmhle řečem nevěřim, ale můžu ti říct, že tam venku jsou kluci, který hledaj hlavně v duši. Jen je poměrně těžký je najít, protože oni sami kolikrát nevědí, co hledaj...

60 Alue Alue | Web | 30. září 2014 v 11:26 | Reagovat

Tohle je třeba situace, kterou jsem nezažila, tak si ji asi ani neumím realisticky představit.
Každopádne úplně chápu obě strany. Na jedné i na druhé, bych udělala/cítila to samé.
Co takhle zkusit hledat mezi lidmi, kteří mají něco podobného? Jsou různé srazy/kluby... Možná že tam by to bylo snadnější, oni vidí svět jinak a budou mít tím pádem i jiný přístup.

61 Jana Jana | E-mail | Web | 30. září 2014 v 13:45 | Reagovat

Kdybys tak byla z Brna nebo okolí. Strašlivě ráda bych si s tebou popovídala, protože takovou odvahu jako ty bych chtěla mít. Hlavně bych fakt chtěla podiskutovat na téma článku, je velice silný a vlastně až do dneška jsem nad tím nikdy neuvažovala. Asi jsou chlapi srabi, protože znám holky, co mají kluky na vozíku ... :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

© Blumensprache.blog.cz • Design by: Schmetti / Pic by: SiviaKontakt