Mediátor - Meg Cabot (Kniha - Recenze)

16. února 2015 v 17:26 | Schmetti |  Knižní recenze & tipy

Jestli máte rádi duchařiny, vtip a romantiku, sáhněte po této sérii 6 knih Od Meg Cabot.

Příběh vypráví mladá dívka, Susannah Simonová, která je obdařena/prokleta darem, který jí dovoluje vidět mrtvé a mluvit s nimi. Jejím úkolem je pomáhat zbloudilým duším, které se potulují po světě a dokud na Zemi něco nevyřeší, nemůžou přestoupit do jiné dimenze. Suze se musela přestěhovat z Brooklynu do slunné Kalifornie, do města Carmelo-By-The-Sea, za svou matkou a jejím novým manželem. Susannah tak získá nejen nevlastního otce, ale také tři nevlastní bratry a nevyžádaného spolubydlícího - sexy ducha Jesseho De Silvu.

V celé sérii šesti knih se Suze snaží srovnat s tím, že se zamilovala do ducha. Navštěvuje katolickou školu a mezi její přátele patří místní ředitel školy, farář, otec Dominik, spolužačka Cee Cee, která je albínka a šéfredaktorka školního časopisu, a také kamarád Adam. Susannah zachraňuje duše, většinou se při tom porve, ale během knihy se také sblížuje s Jessem. Později se objeví Paul, mladý muž, jenž se snaží Suze sbalit. Jak dopadne její láska k Jessemu, když ona je živá a on mrtví? Co je Suze vlastně zač?

(Spoiler)
Paul je všeobecně záporná postava, ale já jsem do něj byla zblázněná. On to zase takový padouch není.
(Konec spoileru)

Kniha Mediátor se skládá z 6 dílů a všechny části jsou přeloženy do češtiny. Každá kniha má cca 200 stran a čtení je snadné, ani nevíte, že jste na konci knížky. Všech šest dílů jsem četla v elektronické podobě a že jsem se do ní pustila, toho nelituju. Všechny postavy mají perfektně popsanou povahu a také se podle toho chovají, nikdo z nich mi nebyl přímo nesympatický, až na jistý paradox. Lezla mi na nervy hlavní hrdinka. Její myšlenkové pochody a výrazy byly na mou osobu takové, že bych ji nejradši něčím praštila. To však neubírá na kráse příběhu.

Knihu Mediátor vřele doporučuji, u Mediátora si odpočinete a pobavíte, případně se zamilujete.

Jak byste se cítili, kdybyste se bezhlavě zamilovali do ducha? Svěřili byste se nebo by vás ovládl strach uvnitř vás?

Autor: Schmetti