Teď a tady - Ursula Georgiová (kniha - recenze)

25. srpna 2015 v 23:31 | Schmetti |  Knižní recenze & tipy

45 meditačních cvičení pro léčení, uzemnění a seberealizaci

Tentokrát jsem zvolila z jiného knižního soudku, a to z knih, které prospívají našemu duševnímu zdraví a vývoji. Kniha Teď a tady je plná rad a cviků, jak meditovat.

Jak víte, čtenáři blogu, miluju němčinu a Německo, takže mě velmi potěšilo, když jsem zjistila, že je kniha přeložena z němčiny, a to Marií Robovskou (neznám ji). Původní název knížky zní "Frei sein im Hier und Jetzt", česky - Být volný tady a teď, takže název, který knize dali u nás v ČR, by odpovídal na 90 procent. Ale těch 10% si mohli odpustit, slovo volný data knize opravdu velký význam a vystihuje ji! Proč, sakra, překládají názvy tak blbě? Jdeme dál.

Obálka ihned napoví, oč se v knize jedná, je vzdušná, navodí pocit svěžesti a možná svobody. Té bych nic nevytkla.

O meditacích a cvičeních pro svůj duševní rozvoj jsem četla dost věcí, ačkoliv to nebyly přímo specializované knihy, jako je tato. Kniha Tady a teď je vhodná i pro začátečníky, kteří si přejí začít se věnovat sami sobě nebo se jen dozvědět něco nového. Pokud neznáte čakry a jejich významy, je lepší, když si o nich něco zjistíte. Co je aura, to jistě každý ví. S těmito "věcmi" se budete v knize setkávat velmi často. Uvedla bych také to, abyste nepočítali s tím, že budete číst něco jako román. Ne. Na začátku knihy se seznámíte s autorkou knihy a s několika lidmi, kteří chodí na její přednášky a cvičení, dočtete se asi pět krátkých příběhů lidí a následuje konečně to, na co čekáte - návod na cvičení, na meditaci.

Cvičení jsou popsána velmi pěkně, detailně. Dozvíte se názvy cviků, to, co vám má cvik dát a podrobný návod, v jaké poloze máte být, co si představit, jak se uvolnit. Každý nový cvik v sobě zanechává informace (zkušenosti) z předešlého cviku, takže je lepší, když nebudete přeskakovat strany. Pokud máte vše přečteno a zapamatovali jste si nějaké způsoby cvičení, například základní uzemnění, spojení s vlastním Sluncem a vesmírem, můžete si brouzdat knihou, jak jen chcete.

Ten, kdo nevěří na tyto metody, ať se knize vyhne obloukem. I když ten, kdo není až tolik skeptický, mohl by se alespoň snažit něco z toho zkusit a třeba poznat, jak skvělá věc meditace je. Knížku nelze číst najednou, záleží na situaci, náladě, na tom, kdy potřebujete očistit své myšlenky. Teď a tady by vám měla pomoci se osvobodit od starostí, na chvilku zapomenout, odehnat špatnou energii, nabrat novou energii, umět žít přítomností.

Knihu doporučuji na 100%, nemám co vytknout. Jsem naprosto spokojená. Můžete se k ní vracet pořád a pořád, nosit ji s sebou v tašce. Nebo v hlavě. Já osobně dostala elektronickou verzi ve formátu PDF, což je nepohodlné, protože nemám čtečku knih ani tablet, čtu v mobilu. Ale i když mám velký display, v PDF na mobilu nelze zvětšit písmo dostatečně, takže mě bohužel bolí oči. Lepší by byl formát EPUB nebo klasicky tištěná verze. Toť je ale nedostatek zařízení nebo knižní podoby, ne obsahu. Žádnou jinou chybu nevidím a na tabletu nebo čtečce PDF přečtěte rozhodně pohodlněji.

Informace:

Přeložila Mgr. Marie Robovská

Vydala Grada Publishing, a. s.