Sněží, sněží... - Mauren Johnson, John Green, Lauren Myracle (Kniha - Recenze)

6. února 2016 v 10:25 | Schmetti |  Knižní recenze & tipy

Sváteční romance "Sněží, sněží..." od tří spisovatelů Maureen Johnson, Johna Greena a Lauren Myracle vypráví tři příběhy, kdy se kvůli největší sněhové vánici za posledních padesát let událo několik střípků problémů, nedorozumění, překvapení, radosti a lásky, které se proměnily ve vánoční zázrak.

O této knížce jsem se dozvěděla, myslím, někdy na podzim, a to na Facebooku Johna Greena. Jako jeho fanynka jsem si v hlavě hnedka řekla, že tu knížku musím mít a že obálka vypadá krásně, vyzařuje z ní zimní atmosféra a prostě... Ah! :-D Potom jsem s rodiči narazila na knihkupectví v nějakém obchoďáku, už nevím kdy a název, ale okamžitě na kraji byla vystavena tahle knížka a já tak nenápadně prohlásila, že by se mi líbila, když budu mít ty narozeniny a budou Vánoce... :-D No, jak víte, knížku jsem dostala pod stromeček a díky tomu teď píšu tento článek. Děkuji :-)

Kniha obsahuje tři příběhy, každý z nich je napsaný jedním ze spisovatelů.

První povídka Zasněžený expres od Maureen Johnson je o dívce jménem Jubilee, která měla trávit večer se svým přítelem u jeho rodiny. Její rodiče jsou blázni do jakési miniaturní vesničky, kterou staví u sebe doma. Zrovna teď se začne prodávat limitováný kousek a oni to nemůžou propásnout, proto odjedou čekat do fronty. Hlavní hrdinka zatím čeká doma, chystá se k příteli, jenže se vše zkomplikuje silným sněžením, které je největší za posledních padesát let. Rodiče se dostanou do problémů a Jubilee musí zrušit plány se svou láskou a vydat se vlakem na Floridu za svými prarodiči.

Druhý příběh Vánoční zázrak od Johna Greena, je o sympatickém klukovi Tobinovi a jeho přátelích, mezi nimiž mají kamarádku Vévodu, kterou nikdo z nich nepovažuje za holku, což jí vadí. Všichni tráví vánoční atmosféru v klidu u televize, když v tom, v té obrovské vánici, která se vytvořila, zavolá kamarád z bufetu, ať okamžitě přijedou, protože se u nich v práci nachází super, sexy roztleskávačky. Pozval několik kluků z okolí a ta parta, která přijde jako první, může jako jediná vstoupit dovnitř.

Třetí povídka Archanděl prasátek od Lauren Myracle se zabývá slečnou Addie, která pracuje ve Starbucks. Addie si zoufale myslí, že se s ní rozešel přítel. Pohádali se, měli problémy, nebere jí telefon a nepřišel na domluvenou schůzku. Její dvě nejbližší kamarádky mají dost toho, jak se neustále lituje a zaobírá se jen sama sebou. Proto jí jedna z nich záda úkol, který musí splnit a který je pro jejich kamarádku velmi důležitý. Musí vyzvednout mini prasátko ze zverimexu.

To byly ve zkratce lákadla na tři příběhy, které se na konci spojí v jeden. Vzhledem k jejich krátké délce a propletení jsem nemohla napsat něco víc.

Text se četl velmi dobře, krásně čtivý, písmenka vám utíkají, aniž si to uvědomujete. Čtete, čtete, no a najednou jste na konci povídky a těšíte se na další, ale zároveň vám je líto, že jsou jenom tři. Mně osobně se nejvíc líbila první a druhá povídka, co se týče přiběhu a postav. Třetí byla slabší, hlavní hrdinka mi lezla na nervy. Ve stylu psaní se ale přikláním k Johnu Greenovi, opět. Mám ráda způsob, jakým příběhy utváří a je v tom poznat, že to píše chlap. Young Adultovky od muže jsou prostě top :-D

Sněží, sněží by si měli přečíst ti, kteří hledají něco lehkého, co je odreaguje a u čeho si odpočinou, nebudou muset namáhat mozek nad složitými větami a zapeklitým příběhem. Věkově bych knihu doporučila dospívajícím a mladým dospělým (samozřejmě, když se jedná o YA), nevím, jak by taková knížka bavila třeba naše rodiče nebo babičky :-D Možná by se ale usmívali a vzpomínali na své zážitky.

Chválím vzhled knížky, přebal je nádherný v šedo stříbrné barvě s bílými vločkami, které jsou vystouplé a třpytkaté. Vnitřek knihy, její listy, také zdobí sněhové vločky, což vám stále navozuje zimní atmosféru :-)

Zde přikládám fotky, omluvte kvalitu, bylo špatné světlo a fotím mobilem, jako vždy :-)

Oficiální info:

Originální název: Let it snow